Aller au contenu

Messages recommandés

  • Réponses 8,2 k
  • Créé
  • Dernière réponse

Meilleurs contributeurs dans ce sujet

Meilleurs contributeurs dans ce sujet

Un leak du projet Titan de Blizzard :

Blizzard TITAN MMO Leaked (sorf off)

It had to happen. How long can you keep a secret? ;)

Titan refers to two things

It’s an new IP MMO

AND

a development platform (or building framework).

The big deal is not the new MMO (I’ll come to it after), the big deal is the TITAN platform and Blizzard is willing to bet his future on it.

To be clear, when I’m talking about the TITAN platform I don’t refer to an addon system or a user generated extension.

TITAN the MMO is written from the ground up with the TITAN platform.

TITAN the MMO is the showcase of the TITAN platform to promote its adoption.

The TITAN platform will be open to third party developers. You’ll be able to create any kind of game (MMO, RTS, etc) and Blizzard will take a reasonable cut of the profits.

In exchange Blizzard will provide the platform, a world editor, NPC editor, its clients base, all kind of services from group matching, security, communication and social features, inventory management, achievements and screenshots tools, cross-game housing, etc.

To find an analogy, Blizzard will attempt to do the same as Apple did for smartphones with the Appstore. A kind of portal to virtual worlds with a gaming social network around.

“It’s a game changer.”.

What are the arguments to support the above?

1) Codename TITAN

Not a point but the start of an itch. A codename is not chosen randomly by developers, often it refers to the project or the spirit in which the project is done.

So what could “TITAN” mean for a Blizzard developer?

In Warcraft lore, the Titans are a god-race of creators. They create new races and new worlds. For a developer Titan means an awesome builder (raising terrain, adding buildings, creating life to inhabit the new lands...). The big emphasize about Titan is CREATION.

2) Gamers consume contents faster than we can deliver it

If you played WoW you know it right? Even Blizzard admit they will never have enough resources to keep up with the players hunger for new experiences and content. In other words they need OTHER CREATORS (other wannabe Titans).

3) “It’s a game changer”

Blizzard said “it’s a game changer” about Titan a few months ago. First, I don’t see how a single new game could change the whole industry right now. Second, Blizzard is well know to NOT create new types of games.

An example of game changer is the Appstore for Apple smartphones, other creators in a win-win ecosystem on your platform.

4) Blizzard already have a brilliant expertise for extensions and third party tools

The quantity and diversity of World of Warcraft addons is amazing, enabling complete changes of the USER INTERFACE, game feedback and enhancing the player experience but not authorizing new game assets (zones, 3D objects...). Curse.com for example have a selction of 4500 addons and 37 millions downloads for the most popular. Those kind of numbers are excepted from an operating system or a platform, not a single game.

As Blizzard integrated many ideas coming from successful addons I’m sure they understands well the huge potential of third-party developers.

Same in the area of new CONTENT this time with the Starcaft 2 RTS editor which is so versatile that some enthusiasts attempt to create an MMO with it (Starcraft Universe).

5) It is the era of platforms and API

Platforms and API are everywhere now. From Twitter, Facebook, Steam, iOs, etc … all the tech industry knows you’re stronger if you can aggregate an ecosystem of developers around your platform and APIs. More contents means more users means more profit.

6) Blizzard-Activision is jealous of Steam-Valve

Steam is that awesome distribution platform for games with 30 millions users but it is much more than that. Steam is a social network and develops quickly into a strong platform for developers (tools for achievements, anit-cheat, group matching, screenshots, inventory, user generated content, save game, etc...).

http://steampowered.com/steamworks/

You won’t find Blizzard games on Steam and I suspect it is because Activision Blizzard see them as a future competitor. I also suspect Valve will create a MMO (or is in the process of).

What about TITAN MMO?

Not sure what would showcase the TITAN platform.

Some rumors say a MMOFPS and we will definitely see more of them in the future. If I had a “A team” though I would go for a virtual world where users creativity and sociability is the main focus (think Minecraft + Second Life done right) which would also be the best choice to show the potential of the platform. Whatever the MMO is I expect the health pool of the player to not significantly increase (horizontal versus vertical progression). https://plus.google.com/110873640795387924972/posts

How likely is all that?

For all the reasons mentioned above it is simply the right thing and right time to do it. I only “leaked” a probable near future, like William Gibson says “the future is already there, it's jut not evenly distributed”.

If Blizzard won’t do a platform Valve is already at work. Most likely both will do it and that’s why I’m optimist in the future of virtual worlds. Interesting times ahead.

Ce qui expliquerait pourquoi Blizzard à annoncé que ce serait un jeu casu (encore plus que WoW) et qu'ils ne toucheraient pas le même public, ce serait plus une démo technique qu'un jeu en gros.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

encore un bundle indie donné

http://www.indieroyale.com/

4 jeux pour moins de 2¤ (pour le moment)

vous pouvez donner plus, et le prix minimum augmente suivant le nombre d'acheteur

encore 4 jours

4 jeux:

http://www.indieroyale.com/games/preview/ares

http://www.indieroyale.com/games/preview/gemini-rue

http://www.indieroyale.com/games/preview/sanctum

http://www.indieroyale.com/games/preview/nimbus

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

ceux qui ont déjà entendu parler de Voxatron vont avoir l'occasion de tester le jeu

le humble bundle est au prix de seulement tu_décide $ et inclu une préversion du jeu

http://www.humblebundle.com/

le humblebundle propose désormais deux jeux de plus dans le même bundle (pour rien!!!)

Blocks That Matter

The Binding of Isaac

le tout sur steam

si vous ne l'avez pas déjà, vous devriez vous sentir sale et honteux

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 semaines après...

En même temps...

Un pote qui suit pas : "Eh t'as vu, y'a le nouveau CoD qui sort ! :perv: "

Moi : "Euh, j'ai pris BF3, pour MW3 faudra voir ce que donne le multi à la longue, et si j'ai les sous pour... Je te ferai tester BF3 tu verras, c'est d'la bombe !"

Lui : "Ah euh ok !"

Et quand je parle de "Modern Warfare 3" il capte pas que c'est "Call of Duty". Et y'en a tellement des comme ça qui achètent "le nouveau cod" les yeux fermés ! :craint:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Et quand je parle de "Modern Warfare 3" il capte pas que c'est "Call of Duty". Et y'en a tellement des comme ça qui achètent "le nouveau cod" les yeux fermés ! :craint:

Lui, encore, c'est gentil.

J'en ai plusieurs dans mon entourage qui sont bien conscient du truc -reprise de MW2 avec deux-trois trucs modifiés et solo merdique avec DLC à en pleuvoir très prochainement- et qui l'ont achetés en sachant très bien ce que c'était, seulement c'est CoD. T'es Has-Been si tu n'as pas CoD MW3.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 semaines après...

Beyond Good & Evil 2

un jeu qu'on attend tous (si vous vous en foutez je vous conchies, cuistres hérétiques!), et dont le développement serait toujours en cours depuis si longtemps

en 2008 on avait le droit à une vidéo très brève et très intrigante:

en 2009, joie! une bidéo plutôt longue, plein d'action et sublime:

et puis... plus rien

mais il semblerait que le génial Michel Ancel soit toujours actif, et travaille toujours sur la suite

et récemment, il a été discuter de son métier à des étudiant chanceux et montpelliérains, mieux encore il en a profiter pour montrer des artwork et une vidéo jamais vu

c'est filmé au téléphone, on ne voit rien, mais d'après le public, c'est mangifique

Désolé, mais vous avez posté plus de fichiers média que vous êtes autorisés à le faire.

le plugin youtube du forum est une connerie sans nom, j'en ai rien à fouttre que les vidéo soient intégré à mon post, je veux juste mettre les liens

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J'achète à la fnac, game, micromania, ça dépend d'où je me balade (et où ma "compulsivite" frappe ^^') c'est tout (de temps en temps online mais de plus en plus rare, j'aime aller chercher mes boites de jeux).

Je cherche pas le meilleur prix ni des conseils, du coup j'achète n'importe où et c'est bien la première fois que ça m'arrive ça. J'ose espérer une boulette du vendeur sur ce coup et pas autre chose :)

Edit : magasin appelé, y'aura échange ce soir :)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J'ai trouvé dommage que pour l'instant ils n'attaquent que le "mauvais affichage de l'impossibilité de revente". C'est pas ça qui va faire enlever les DRMs pourri qui merdent et empêchent de joueur, ni les inciter à sortir des jeux moins buggés :craint:

Mais c'est peut-être que le début :)

On peut rajouter une sorte de discrimination par l'obligation de se connecter pour jouer à un jeu solo (activation je veux bien, obligation d'être connecté pour jouer, ça non). Etc etc

Y'a un paquet de domaines où on se fait s:censored:gravier

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Rejoindre la conversation

Vous pouvez publier maintenant et vous inscrire plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour publier avec votre compte.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Collé en tant que texte enrichi.   Coller en tant que texte brut à la place

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   Vous ne pouvez pas directement coller des images. Envoyez-les depuis votre ordinateur ou insérez-les depuis une URL.


×
×
  • Créer...