Aller au contenu

[LOGICIEL] [Centralisation] OpenOffice.org 2.0


Charles.w

Messages recommandés

  • Réponses 158
  • Créé
  • Dernière réponse

[openoffice]enregistrement par défaut en rtf

Bonjour,

je souhaiterais savoir s'il est possible d'enregistrer tous les fichiers (openoffice writer) en RTF par défaut.

Comme cela, les utilisateurs de Word pourront lire le fichier issu de openoffice.

merci pour vos futures réponses

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Salut,

T'as essayé ça :

To change or set default file saving or “save as” format for new files in OpenOffice.org:

1. Launch any OpenOffice.org application such as OpenOffice Writer.

2. Click on Tools and then Options.

3. Expand the Load/Save section in the left pane by clicking the + (plus sign).

4. Click on General under the Load/Save section.

5. In the area labeled as “Default file format” near the bottom of the dialog window, select the type of document you want, for example, Text Document for Writer files, in the Document Type drop-down list.

6. To the right dropdown list labeled as “Always save as”, change or select the format as “Microsoft Word 97/2000/XP”.

7. Repeat the above 2 steps for other documents such as spreadsheets or presentations that you want to save in Microsoft Office file format, and select the appropriate default save as format for them.

8. Click OK to save the settings.

9. From now on, whenever you want to save a document, the default format will be .doc, .xls or .ppt and other Microsoft Office file formats and extensions.OpenOffice.org Save File Format

Source: http://www.mydigitallife.info/2007/01/25/c...office-formats/

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 9 mois après...

Archivé

Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.


×
×
  • Créer...