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Metal Gear Solid 4 : Guns of the Patriots


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Alors tout simplement car va faire du MGS en bourrin en hard europe ou je sais pu qu'elle mode fait pour chez nous, le hard hard quoi, et bin tu vas voir.

C'est MGS qui a inventé le genre, c'est peut-être scripté, ultra scénarisé mais ca reste de l'infiltration.

Et je dis ca sans être un fanboy MGS.

SC j'aime beaucoup aussi, mais aussi beaucoup moins que MGS car avec ce dernier je suis plongé dans une expérience à part entière.

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MGS c'est une véritable expérience de gameplay, scénarisituqe, d'ambiance...

Après si tu utilises comme critère le réalisme du jeu, c'est sûr que MGS ce n'est pas un jeu toujours réaliste dans le gameplay (les boîte de conserves pour les animaux...) ni dans le scénario. Mais ça on s'en f**t pas mal.

Après niveau infiltration il n'est pas aussi pointu qu'un SC (enfin Kojima ne cherche pas ça non plus). MGS te laisse jouer comme tu le veux, tu peux bourriner dans les modes les plus faciles, mais quant tu es dans dans ceux plus difficiles ça devient quasi impossible de jouer comme ça.

Et sinon les dialogues interminables, les scénarios ultra tordus, les cinématiques, moi j'aime ça et ça fait pour moi le charme de MGS. 8)

Sinon pg le mode c'est european extrême. :D

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ouais c'est sûr, mais ce que je voulais dire, c'est que le jeu change en fait de plus en plus par rapport à la version nes par exemple, et c pour ça que je décroche de plus en plus :chinois:

bon, là de tte façon, pas trop le choix, j'ai pas encore de ps3 mdr

mais merci de vos avis!

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ouais c'est sûr, mais ce que je voulais dire, c'est que le jeu change en fait de plus en plus par rapport à la version nes par exemple, et c pour ça que je décroche de plus en plus ;)

Mieux vaut qu'il change, peu de gens aimeraient jouer à un jeu "type NES" sur PS2. ;)

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ouais c'est sûr, mais ce que je voulais dire, c'est que le jeu change en fait de plus en plus par rapport à la version nes par exemple, et c pour ça que je décroche de plus en plus :yes:

Mieux vaut qu'il change, peu de gens aimeraient jouer à un jeu "type NES" sur PS2. :transpi:

Ma Wii t'em***de :transpi::francais:

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oula ca promet en effet :francais:

vivement demain, meme si je suis pas sur que l'on en saura vraiment plus mais wait and see.

EDIT: il y a une video chez kotaku des nouveaux personnages. Ca claque pas mal.

D'ailleurs j'ai pu lire que les noms des quatres serait aussi en rapport avec d'ancien ennemi (crying wolf/sniper wolf, decoy octopus/laugthing octopus,....)

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Voici un résumé texte de ce qui se passe à la conf' konami trouvé sur ign:

11:38 a.m. -- Ken missed his first long-range shot. Must be nervous. Snake's back in that same drum can.

11:31 a.m. -- Snake blends in with the ground. They try to hold a guy up, but Ken ends up just knocking him out.

11:31 a.m. -- Gameplay demo with Ken! Starts from the same point we've seen before -- bet he grabs that statue's package soon!

11:30 a.m. -- Kojima used real actresses and models for the characters. Can you turn them back into beautiful women? He says you'll have to play.

Yumi Kikuchi, a Japanese actress, comes up and talks about her role in the event.

11:28 a.m. -- Hideo's take on what you'll think of the trailer: "Monsters? What kind of game is this?!"

He says they're transformed by war trauma -- they are the ultimate casulty of war. They're really beautiful women.

The snake woman is Laughing Octopus, Screaming Mantis was the puppetmaster. These people are the Beauty and the Beast Unit.

11:08 a.m. -- "I need even more incredible bosses," he says. NEW TRAILER. A bulldozer runs through a bunch of crap. There's a voiceover talking about these soliders who are nothing but old killing machines. They don't know anythuing thing else. The 'dozer stops. Something's holding it up. It's a really crazy looking thing with a tail. The boys shoot it. It doesn't care. Guys run. One guys announces it's the beast. A thing flies by, the thing holding the trailer howls. A octpus/snake-like character suffocates one dude. Another boss apears and takes control of a army memer with invisible strings attaced. Snake says it can't be. The flying guys says Show me your rage, The wolf thing runs all over the wall.

Everyone's dead -- not Sanke obvously -- the villans celebrate and begin to leave. One of the hovering ones bows to Snake.

All the bad guys are gone.

"What transforms a Snake into beasts?" a voice asks.

"War Transforms us," Snake says.

11:18 a.m. -- He welcomed me! What makes MGS cool? Hideo says THE BOSSES. Now, he's taking use through the timelime of bosses. Vamp Cobra unit, the Boss.

11:16 a.m. -- Kojima is up!

11:14 a.m. -- Doors are closed. Woooooo!

11:08 a.m. -- I'm in. Third row. I could cut some of Kojima's hair from here and clone him ... I'm not going to do that ... probably not going to do that.

10:59 a.m. -- This battery is a little bit better. Patrick is nice. The group is huge now. I's engulfed the glassed in area outside Konferenzraum M2. I'd like to thank Old Spice for the underarm protection they're providing me right now.

10:53 a.m. -- I'm swapping batteries with Patrick from GameSpy. Hold please.

10:48 a.m. -- So, yeah. I'm hot. The line has exploded into a mass of humanity outside the door. Kojima passed behind me a litte while ago. A woman with him had to shove me to get some space so that they could pass -- I swear I didn't know he was there!

10:34 a.m. -- They kicked us out. Lame.

10:33 a.m. -- We're in!

10: 22 a.m. -- I, Metal Gear Fanboy Greg Miller, have staked my claim at the front of the line with some fine folks from Gametrailers. There's probably about 15 people milling -- including Kojima's translator and demo-er -- around us.

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Mouais j'ai vu le trailer et je vais vous ressortir mon comm posté sur IV :

Les monstres me font penser à un mauvais épisode de Power Rangers ou Bioman (oui "mauvais" est de trop je sais).

Vlà la grosse série Z à deux francs Zizou (c'est fait exprés là)

Désolé mais sur le coup je trouve que c'est d'un trés mauvais gout... n'en déplaise aux fans.

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Kojima's new MGS4 trailer crashed during Konami's press conference yesterday.

Kojima stood up and spoke a little bit about his franchise at the Games Convention, and then was ready to debut the new Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots trailer.

The lights dimmed, and everyone saw Snake sneak behind Ocelot with soldiers everywhere.

Then, there was a roar of sound, like a loop of gunshot noises and action. Everyone knew something was wrong. The soldiers fell, and constantly repeated the same animation.

Kojima didn't care, and put the blame on a technical error. He then went on with his presentation and stated that a special guest from Japan would be present for tomorrow's Metal Gear Solid 4 conference, where hopefully a working trailer will be shown.

Source: PSU.com

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