Aller au contenu

Reçu un Email bizarre : GOOGLE EMAIL LOTTERY


TELTH

Messages recommandés

Salut,

J'ai reçu un mail qui m'intrigue. C'est surement un piège et je voudrais savoir si parmi la communauté certains ont déjà reçu ce genre de mail. J'ai retiré les numéros, les adresses et les noms. Dites ce que vous ne pensez. Merci.

Voici le contenu (en anglais) :

FROM: THE LOTTERY COORDINATOR,

GOOGLE EMAIL LOTTERY INTERNATIONAL

RESULTS FOR CATEGORY "A" DRAWS

Dear Sir/Madam,

Congratulations!

We wish to notify you that you are among the few randomly selected and registered as WINNERS in the

1st category of GOOGLE LOTTERY INTERNATIONAL inconjuction with FREE LOTTO INTER

Computer/Internet Lottery DRAWS program for fiscal year 2005, which is part of our end of the year

promotional draws. The draws was held on 31st December, 2005 and results are being officially

announced today January 24th, 2006. Participants were selected through a computer ballot system drawn

from 2,500,000 email addresses of individuals and companies from Africa, America, Asia, Australia,

Europe, Middle East, and Oceania as part of our International Promotions Program to encourage the

global useage of the internet and computers .

Further more your details e-mail address, attached to ticket number XXXXX with serial number

XXX drew lucky numbers XXXX and consequently won in the 1st Category falls within our

European representative office in Athens GREECE,as indicated in your play coupon . Therefore you have

been awarded a lump sum pay out of 500,000.00 euros ( Five hundred thousand euros), which is the

winning payout for Category "A" winners. This is from the total prize money of 3,000,000.00 euros shared

among the 6 winners in this 1st category and your prize of 500,000.00 euros will be released to you from the

regional branch office in GREECE.

Rigth now your winning prize fund is deposited with the paying Bank. For security reasons and clarity, you

are advised to keep your winning information strictly confidential until your prize have been processed

and your money remitted to you. This is part of our security protocol to avoid double claims and

unwarranted abuse of this program by some unscrupulous acts or participants/non participants of this

program. Therefore, you are advised to contact your claims fiduciary agent Mr. XXX through

Email for due processing and remittance of your prize money to your

designated bank account immediately:

NOTE: In order to avoid unnecessary delays and complications, YOU MUST ALWAYS REFER TO

YOUR WINNING NUMBER, SERIAL NUMBER and TICKET NUMBER , EXACTLY AS THEY APPEAR

ABOVE in all correspondence to your claims agent. Furthermore, should there be any change of address

do inform our agent as soon as possible.

Once again we congratulate you and thank you for being part of our promotional program.

Sincerely yours,

:dd:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ouais,

le plus persuasif c'est qu'il y a l'adresse de Google, une adresse mail avec le nom d'un contact en Grèce et l'adresse d'une agence là-bas.

Ce serait intéressant de contacter Google pour savoir s'ils sont au courant....

Dans le cas contraire, c'est une utilisation frauduleuse du nom google qui ne manquera pas de démentir et d'agir contre ces escrots.

En tous les cas, cela peut servir d'alerte pour la communauté des INpactiens.

Si vous aussi vous avez reçu ce mail..... :dd:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ouais,

le plus persuasif c'est qu'il y a l'adresse de Google, une adresse mail avec le nom d'un contact en Grèce et l'adresse d'une agence là-bas.

Ce serait intéressant de contacter Google pour savoir s'ils sont au courant....

Dans le cas contraire, c'est une utilisation frauduleuse du nom google qui ne manquera pas de démentir et d'agir contre ces escrots.

En tous les cas, cela peut servir d'alerte pour la communauté des INpactiens.

Si vous aussi vous avez reçu ce mail..... :pleure:

Héhé ben s'il ya une adresse écris, très cher écris, et puis si c'est vrai on partage hein... tu fais partie de la communauté.... alors 3.000.000 sachant que tu recevras sans doute 1/3 soit 1 million divisé par les 100 000 INpactiens (moins les 50 000 inactifs) ca nous fait du 20€/ personne :D si à cela on enlève tout ceux qui n'ont pas lu ce topic, on s'en tire avec 10 000€ par personne... :-D

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je viens d'envoyer un message à Google pour savoir ce qu'ils en pensent.

A mon avis ça ne va pas leur faire plaisir... :-D

...Ou bien je vous enverais un mail d'Athènes :pleure:

Bonsoir,

Ce n'est pas la peine de contacter Google, c'est un hoax doublé d'une tentative d'escroquerie, dûment répertorié comme tel.

Une variante googelienne de la filière nigériane, quoi.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Archivé

Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.

×
×
  • Créer...