Aller au contenu

Le Topic des Anglais et des Anglophones

legame

Messages recommandés

• Réponses 715
  • Créé
  • Dernière réponse
  • 5 semaines après...

Bonjour tout le monde,

Je suis désolé mais je n'ai pas été actif ces temps-ci et j'ai laissé de topic de côté. Mais je suis de retour, c'est les vacances, demain le bac de français. Je vais pouvoir de nouveau me consacrer à INpact.

:oops:

Hello world ! :transpi:

Do you know where I can find prices for train travel in GB , on the Internet , please? And which is the better compagny ? It is for my futur sejour to learn English ( 3 weeks probably )

Edition: And maybe, some opinion about E.S.L. ?

Tiens

• 2 semaines après...

Hello world ! :incline:

Do you know where I can find prices for train travel in GB , on the Internet , please? And which is the better compagny ? It is for my futur sejour to learn English ( 3 weeks probably )

Tiens

Merci beaucoup, j'avais louper ta réponse. En fait, mon problème était que je m'y prenait trop tot : les horaires n'avait pas été rentrer. J'ai les dates et les prix maintenant.

Sinon, amis Londonien, est-ce que c'est facile d'aller de Waterloo a Victoria station a pied, sans se perdre ?

Well, this is a pretty stiff situation. In my opinion, you have first to improve your grammar skills before trying to read some news-papers. In fact, when this issue will be solve, you should aim at the New-York Times which is a good mean of improvement for English students.

I always thought that the newspapers and TV, radio, etc. are the best solution to progress in a langage learning. I sometimes read and listen english articles on web - like interviews - or videos. To spend some time in a country between its population can be interessant, but in fact, Rakkeur might learns just poor teachings because he won't always speak english during his visit, and he will just use a little part of vocabulary which is used to speak with population for common bargains.

Oh, I hadn't see that there are thirty lesson hours. Rakkeur, don't you already learn english at school, in France, I mean ?

It was my first time on this topic, and I hope I didn't make any errors. :transpi:

I have to say I don't agree :transpi: , I've been on a vaccation in Seattle, for 1 month, completly immerged (I didn't leave with french buddy >.< , otherwise that wouldn't be that interesting). As a result I can ensure you that there's nothing more effective.

First you learn some new vocabulary, and a good vocabulary -_- (I mean since there are many synonyms, you learn the most popular ones). But most of all, after a week, you start thinking in english. You speak much faster, you not squirmed and ill at ease as you were at the beginning. In the end your accent gets more "accuracy", after speaking and speaking, you naturally know where to place the different intonations on the words.

But, this is also a very fun trip : american young sters are really more independant (they can start driving at 16), and if you meet some high schoolars, or older, they'll drive you crazy :mad2: .

If the family who hosts you's worthwhile, you'll be able to discuss with them about many subjects (politics, your studies, cuisine !!, sports and all that ...), there's nothing better to improve in english 8) .

Be sure that, when you'll get back in France, your english teacher will piss you off :transpi: , with her little grammar explanations, with her horrible french accent, with her means to teach english .... you'll realize that you're not at school to speak english, but only to graduate .... (but I suggest you already know it).

Merci beaucoup, j'avais louper ta réponse. En fait, mon problème était que je m'y prenait trop tot : les horaires n'avait pas été rentrer. J'ai les dates et les prix maintenant.

Sinon, amis Londonien, est-ce que c'est facile d'aller de Waterloo a Victoria station a pied, sans se perdre ?

Sans se perdre, oui ca devrait aller, mais ca fait un peu loin quand meme, si tu as des bagages et tout.

Mais bon, si tu as du temps et n'es pas trop chargé, c'est une ballade sympa

OK merci. En fait, c'est pas pour la ballade : c'est que j'ai pas envie de me perdre dans le metro. :francais: et de payer un billet bien cher. :p

Autre question : Est ce que vous pensez que je pourrai trouver des places pour Londres-Brighton le dimance 2 juillet en demandant à un guichet ? Il y a des trains qui partent de Victoria mais je sais pas s'il se peut qu'il soit plein.

PS: Si vous avez une compagnie à conseiller aussi . . .

I have to say I don't agree ;) , I've been on a vaccation in Seattle, for 1 month, completly immerged (I didn't leave with french buddy >.< , otherwise that wouldn't be that interesting). As a result I can ensure you that there's nothing more effective.

First you learn some new vocabulary, and a good vocabulary -_- (I mean since there are many synonyms, you learn the most popular ones). But most of all, after a week, you start thinking in english. You speak much faster, you not squirmed and ill at ease as you were at the beginning. In the end your accent gets more "accuracy", after speaking and speaking, you naturally know where to place the different intonations on the words.

But, this is also a very fun trip : american young sters are really more independant (they can start driving at 16), and if you meet some high schoolars, or older, they'll drive you crazy :non: .

If the family who hosts you's worthwhile, you'll be able to discuss with them about many subjects (politics, your studies, cuisine !!, sports and all that ...), there's nothing better to improve in english :non: .

Be sure that, when you'll get back in France, your english teacher will piss you off :yes: , with her little grammar explanations, with her horrible french accent, with her means to teach english .... you'll realize that you're not at school to speak english, but only to graduate .... (but I suggest you already know it).

well, you still need to do a lot of corrections here :non: and you do need to learn proper english, fo'shiznit ya're not gonna write ghetto style to yer boss ei foo? word! :non:

anyway, back from NY, that city kinda stinks if you ask me :non:

Salut all !

Je cherche le prix moyen d'un fast food en Angleterre, ça va me servir de point de repère pour savoir combien j'emmène de tune.

Autre chose :

Au cas où vous auriez des idées, il y a 2 semaines de voyage à Oxford (j'y étais allé l'année dernière pour la même période et mêmes occupations mais je me souviens pas combien j'avais dépensé) avec bouffe le midi, voire le soir, sorties le soir (pub + boite), cinoche une ou 2 fois... Pas de shopping. Donc si vous êtes pas loin de ma situation, combien devrais-je emmener à votre avis ??

Merci :yes:

PS : oui sujet à la con et alors ? :-D

Salut all !

Je cherche le prix moyen d'un fast food en Angleterre, ça va me servir de point de repère pour savoir combien j'emmène de tune.

Au cas où si vous avez des idées, il y a 2 semaines de voyage à Oxford (j'y étais allé l'année dernière pour la même période et mêmes occupations mais je me souviens pas combien j'avais dépensé) avec bouffe le midi, voire le soir, sorties le soir (pub + boite), cinoche une ou 2 fois... Pas de shopping. Donc si vous êtes pas loin de ma situation, combien devrais-je emmener à votre avis ??

Merci :yes:

PS : oui sujet à la con et alors ? :-D

De souvenir (je ne mange jamais au fast-food a Londres, on peut manger mieux pour moin cher) il te faudra compter entre 3 et 4 livres le menu. Apres en ce qui concerne les cine sa varie enormement, quand je sors de Londres un peu sa me reviens a 4.50 (livres) la place alors que quand j'ai la flemme et que je marche depuis chez moi sur Picadilly cirucus ou Leicester square sa tourne autour de 8.90 (livres toujours). Meme choses pour les boites, il y en ou l'entree est a 12 livres d'autres a 5 cela depend de l'endroit, du jours de la semaine et de l'heure.

Oui en gros ce que tu payes 1€ à paris, tu le payes 1 livre. Je suis un habitué de l'Angleterre, mais j'ai jamais souvenir de ce que je dépense.

Mon releve banquaire me le rappel bien. :yes: Pauvre etudiant.

C'est clair que quand je vois ce que mon amis paye sur Lyon, il y a une difference enorme.

Archivé

Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.

• Créer...