Aller au contenu

Messages recommandés

11:09.55 -

Sorry, we dropped out for a minute there. You didn't miss anything terribly exciting - they basically ran through the demo of Zelda DS from GDC last March, showing off stuff like drawing a squiggly line on the ocean to direct a boat, drawing an hourglass to open a door, slashing stuff in a top-down dungeon, and so on.

11:11.08 -

Dear lord - dancing men! And women. They're flailing around the stage with Wii controllers. One of them looks a bit like Vin Diesel. Tom has identified the music as N.E.R.D. - I'm not sure why he knows that.

11:12.06 -

Now they're demoing the Wii. More comedy Double-you-Double-eye from the translator, despite Bernd explaining the phonetic spelling. They're explaining the console to a seven year old girl.

"Do you play games sometimes?" "Sometimes, yes." "Do you own a Nintendo DS?" "No." Oops.

11:13.50 -

They're playing a round of Wii Sports Tennis. The little girl is holding her own, actually. Mystery TV Man isn't.

11:14.45 -

A new game! At last, a new game!

The boss of Nintendo Germany is on stage to introduce a new sports title. "Sport is currently the new trend at Nintendo." A message from German footballer Philip Lahm. He's playing on the Wii in a football strip.

11:15.37 -

It's a Mario Smash Football / Super Mario Strikers title by the looks of it. They're going to play it on stage now - they first choose captains. Bowser, Peach, Mario and Donkey Kong are selectable, and then they pick companions and a stadium.

11:16.59 -

It's called Mario Strikers Charged, apparently, and Philip Lahm is VERY excited about it.

They've chosen Thunder Island as the stadium. "Rated: Lethal!" Woo! Here's hoping for messy fatalities. It looks very similar to Super Mario Strikers, graphically. Shot from the side and above, and very similar shooting mechanism.

11:17.47 -

It's got special moves - super shots. Mario leaps into the air and fires the ball down from the sun. Another player holds up his hands, using the Wii controller to block

11:19.15 -

Balls appear at points on the screen, and you have to drag the hands to their position to block in a split-second.

It's 2-2. The entire crowd sits transfixed. Another super shot... And it's 3-2 to the new guy! End of demo.

11:20.46 -

That will also be playable on the stand. Now they're talking about third-party support... Listing all the publishers working on the Wii.

EA, SEGA, THQ, Activision, Namco, Konami, Square Enix, Capcom and Ubisoft logos flash up.

11:20.00 -

"We are convinced that you will enjoy it, and you can try it out on our stand."

Another new game!

Battalion Wars 2. Cleverly abbreviated as BWii. Do you see what they did there? DO YOU?

11:21.38 -

Time for another trailer reel, kids. This one looks like the video Nintendo showed at TGS last year (which was videoed from the perspective of the TV screen to show people playing games with the Wiimote), but with game footage cut into it. It's showing Wii Sports Tennis at the moment.

11:22.40 -

Now Wii Sports Golf - a woman putts successfully and goes a bit mental. Calm down, love. The orchestra game is up next. This all feels a bit familiar, actually - it may be a version of a similar trailer reel from E3.

On n'aura pas de grosse annonce désolé

Rendez vous le 14 septembre pour toutes les info

11:24.11 -

Excite Truck! Super Mario Galaxy (which still looks bloody amazing)! The plane demo that we've forgotten the name of! Metroid Prime 3! Table Tennis! WarioWare! Baseball! Red Steel! Zelda!

Yeah, it's the reel from E3. Shame. They're showing off all the stuff from Zelda now - firing the arrows, slashing with the sword, fishing. Nothing new here. Move along.

11:25.32 -

"Wii prove our promise."

That seems to be our lot. So, in summary - the actually new things from the last hour were... Mario Strikers Charged; Battalion Wars 2; a pink DS Lite on October 27th; and about 300 pictures of a model with erect nipples on Pat's camera.

Et bien voila c'est terminé !

Oui je confirme conférence à chier. :zarb:

Pour résumer: (ca va aller vite)

2 nouveaux jeux:

Mario stricker

Battalion Wars 2

Voila c'est tout ^^

Rendez vous le 14 septembre : ICI

• Réponses 5,7 k
  • Créé
  • Dernière réponse
A European exec sets a price limit and says the launch date is undecided.

by David Adams

August 23, 2006 - Though Nintendo has yet to announce final pricing or release timing for its Wii console, the company has at least committed to an upper limit: Nintendo has said its new system will cost less than $250 in North America and no more than 25,000 yen ($215) in Japan.

While many expected Nintendo to use this week's German Games Convention to announce a final price, the company remained coy. One tidbit did surface, however: according to Reuters, Bernd Fakesch, head of Nintendo's German operations, said he expects the Wii will sell in Europe for less than 250 euros (about $320).

Converted to dollars, the price looks steep, though consoles in Europe are typically more expensive, partly due to taxes. For instance, the Xbox 360 Core System retails for 299 euros, or about $385 - whereas the system is $299 in the States.

Interestingly, Fakesch said that Nintendo had not decided the exact date for the Wii launch, though that would come "in due course." The company hopes to sell 4 million units by the end of the year, and 6 million by March 2007.

Voyons voyons ... 170¤ la console au Japon, 200¤ aux US, 250¤ chez nous :chinois:

Contre toute attente, Peter Molyneux a manifesté une certaine réserve à l'égard de la future consoles de Nintendo, expliquant que s'il s'agit bien d'une idée forte ("je pense que le pad est définitivement le meilleur moyen d'innover aujourd'hui"), le principe de devoir accomplir de nombreux - et fatigants - mouvements le laisse légèrement dubitatif : "le concept est brillant. [...] Mais j'ai réalisé que quand je joue, je suis assez flemmard. [...] Ce pad est une bonne idée, mais je pense que le meilleur moyen de l'exploiter n'est pas encore là, à moins de faire des sessions de jeu de 15 à 20 minutes". Molyneux fait ainsi référence à des jeux de type Red Steel, dans lequel il ne s'imagine pas devoir faire semblant de manier une épée pendant de trop longues minutes, sous peine de rapidement se fatiguer devant sa TV.

C'est vrai qu'à y reflechir il n'a peut être pas totalement tort Peter...

Vous inquiétez pas, je suppose que nintendo a pensé à ça. Et puis on est pas obligé de faire de grand geste fatiguant. Au moins on dépensera un peu plus de calorie en jouant.

Parait que nintendo planche sur un équivalent DS brain sur la Wii dans le domaine de la forme physique.

Et 1 et 2 et 3 et 4 je lève

...

:mdr2:

Pour ceux qui ne connaissent pas les petites video rayman...

Voici la toute dernière dédiée au GC : exellent :p

Les lapins ne savents pas infiltrer la Game Con.... mais savent dansser

Rayman sur Wii possedera plus de 70 mini games. Bref ce sera une tuerie. Si vous aimez ces videos, il y en a une petite dizaine d'autres

En ce qui concerne les jeux présentés au GS, les echo sont très positifs.

Mario Stricker est très fun INFO

150_100.jpg

Battalion Wars 2 : le controlleur apporte énormement à ce jeu qui avait déçu sur GameCube INFO

150_100.jpg

controles.jpg

Need For Speed Carbon : Control de la voiture via la manette original

INFO

gc-01.jpg

gc-03.jpg

Madden : Echo très positif, le jeu va cartonner aux USA INFO

gc-01.jpg

gc-02.jpg

Quelques récentes images de la Wii prise par Puissance nintendo :

Rien de bien nouveau mise à part cette photo qui montre bien la taille de la console ^^

08.jpg

09.jpg

12.jpg

* Le plastique blanc n'est pas aussi class que celui de la DS lite

* Ils n'ont pas peu prendre en photo l'arrière car ce n'est pas la version final :chinois:

Des nouvelles de mes lapinous préférés:

screenshot3pe.jpg

En tout, ce sont pas moins de 80 mini-jeux qui seront disponibles : eh oui, ce Rayman Wii n'est pas un Rayman classique, mais un ensemble de mini-jeux qu'il faudra réussir pour débloquer ces mêmes jeux en mode multi-joueurs.

...

les lapins ne savent pas sauter, et ils nous le prouveront dès la sortie du jeu prévue lors du... lancement de la Wii !

Tu peux t'acheter une PS3, aussi, si tu veux du fun, de l'accessibilité, de la nouveauté, des exclus et du gameplay. :transpi:

Si j'étais modo j'aurais supprimé ce message, là ça vole très bas :dd:

On est sur le topic de la Wii, qu'est-ce que tu viens nous parler de la PS3, on est pas sur le topic guéguerre. D'ailleurs la PS3 tu sais ce qu'on en pense.

On savait qu'il y avait de la tension entre Sony et Nintendo mais...

Même entres fanatiques respectifs c'est pareil ! :transpi:

Je suis pas fanatique, à terme j'aurai les trois consoles et j'achète les consoles en fonction de leurs jeux, mais ce message est trop poussé là.

L'interêt de la Wii par rapport au PC ?

C'est complémentaire.

Quand t'es tout seul chez toi tu vas passer des heures sur un jeu PC et bcp moins de temps sur la Wii (sauf exceptions, type Zelda), mais quand t'as des collègues chez toi tu vas passer des heures sur la Wii et tu vas laisser ton PC tranquille.

Faut arrêter de chercher à faire des comparaisons Console - PC (bon sauf la plupart des jeux solo 360 qui sont déjà sur PC, mais personne t'oblige à les acheter). Les 2 se complètent parfaitement.

Maintenant ça n'enlève rien au fait que le type qui a un bon PC et qui achète CoD 2 ou Oblivion sur console est un con :yes:

Pour Molyneux, oui il a pas forcément tort. Sauf que, c'est pas Nintendo qui impose aux développeurs de faire des gameplays où faut mouliner des bras.

Molyneux, rien ne l'empêche de lancer un projet de jeu avec un gameplay plus calme, qui ne nécessite pas de grands et brusques mouvements.

En gros il doute de l'utilisation que font à l'heure les développeurs du concept Wiimote.

Bref, il critique ces confrères, pas Nintendo.

Grande gueule Molyneux ? :yes:

Et puis, tout le monde n'est pas un junkie devant sa console. Sur Soulcalibur ça ne dérange personne d'avoir un ratio de 200 pressions (sur les boutons) à la minute que je sache. Et pourtant ça fatigue les doigts.

Archivé

Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.

• Créer...