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RAGE

c'est déjà beaucoup plus bandant

Oooowi :ouioui:

Call of duty modern warfare 2

ce jeu est responsable du massacre en russie, comme vous vous en doutez

http://kotaku.com/5742990/russian-tv-links-modern-warfare-2-to-russian-massacre

OMG, les terroristes s'inspireraient donc des jeux vidéo pour faire leurs attentats ? :eeek2:

Les attentats à la bombe -> CSS ?

Le 11 septembre -> FSX ?

Les émeutes au Maghreb -> Pikmin ? :dd:

Le Tsunami -> Simcity ?

:jesors: :byebye:

Pis Mario pousse à la consommation de champignon hallucinogène, au massacre d'espèces de tortues protégées, à la conduite en kart dangeureuse...

J'ai l'impression que plusieurs génération ne comprendrons jamais que les jeux n'ont pas plus d'influence qu'un film :craint:

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RAGE

vidéo de gameplay, au début quelques images déjà vues, mais ça devient intéressant après

malheureusement, c'est un teaser du 21ème siècle, donc les scènes sont hachées en parts de 2 secondes maximum

on aura peut-être une vrai vidéo de présentation avec plusieurs minutes de gameplay à la quakecon (4 aout)

préparez quelques kleenex et cliquez sur play

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RAGE

vidéo de gameplay, au début quelques images déjà vues, mais ça devient intéressant après

malheureusement, c'est un teaser du 21ème siècle, donc les scènes sont hachées en parts de 2 secondes maximum

on aura peut-être une vrai vidéo de présentation avec plusieurs minutes de gameplay à la quakecon (4 aout)

préparez quelques kleenex et cliquez sur play

C'est sympa qu'ils sortent encore des DLC pour Fallout 3, vu que ça fait un petit moment qu'il est sorti mainenant.

Oh wait...

Bon je :troll: mais il a quand même une bonne tête ce jeu :transpi:

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Sympathique vidéo, on sent bien le coup de patte d'id software, d'ailleurs j'ai cru apercevoir une araignée robot de Doom3.

Et j'aime bien tout ce qui touche plus ou moins au thème madmax, post-apocalyptique en plus. J'vais surveiller !

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CALL OF DUTY: Black Ops

nowgamer.com, qui doit être content d'avoir enfin un interviewé valable (en échange de quoi, on se le demande à peine), nous offre une bonne tranche de rigolade:

http://www.nowgamer.com/features/1185/black-ops-first-strike-dlc-treyarch-interview?o=0#listing

morceaux choisis:

ça commence très fort (en gras, la vrai question de nowgamer)

CoD has been out for a few months now and your dedication to patching and keeping the online component running smoothly is remarkable. How crucial is this constant upkeep in a game like Call of Duty?

For Call of Duty, a franchise with such an engaged fan base that logs more than a million unique players every day, it’s core to our efforts to provide the fans with the absolute best online experience possible. Whether it’s fixing a bug, or tweaking some gameplay component to better suit the players – or even bring new features to the game players are asking for, like Dolly Cam – post-game support is something in which Treyarch is deeply invested.

quelle dévotion, c'est incroyable, merci treyarch d'avoir mis des mois pour patcher un jeux injouable à sa sortie

One must never underestimate the gamers’ desire to rank-up faster. Nuketown was by-far the most-played map at launch. Practically every lobby was Nuketown, which is why we patched in a limit to how many consecutive times a map can be voted. It wasn’t because the map had the best spawns, or the ideal objective layouts – it was because players could go on 150 kill, 10 death killstreak rampages pretty much every game due to how small and open the map is.

les gens aime le n'importe quoi :/ (ça me rapelle les servers 32 slots instarespawn orange_x de tf2 :craint: )

You recently announced your DLC pack ‘First Strike’. How important is it to sustain the interest of your player base by offering them new content after launch? What factors inform your design process when coming up with new maps?

It is our goal to entertain the most number of players, for the longest period of time possible. A year or two can be a long time to wait for new content. Downloadable Content packs like First Strike are a nice in-between to keep the fans engaged with fresh new content between release cycles.

en plus, on le vent le prix d'un jeu neuf...quoi? non je ne contredit pas de que j'ai dit au début sur l'apport de nouveauté avec les patchs

everyone at Treyarch worked their asses off to deliver the best game of their lives

va falloir songer a changer de carrière les gars :transpi:

et la meilleure:

What, in your mind, is the biggest problem facing the games industry today, and if you had the power, how would you fix it?

Personally, as a community manager who lives in the media or social media world every day, I think the social culture of video games is moving in a more negative direction as technology and social media continues to grow. Rather than growing with it, the trend seems to be devolving. More and more gamers seem to forget what this industry is all about.

It’s a creative industry – the most creative form of entertainment in existence. Too many developers who try new things are getting burned by “pundits” and angry entitled fans who look to be contrarian, sometimes simply for the sake of being contrarian. The only thing this attitude aims to achieve is stunt that creativity and innovation even further, which is something that no rational gamer looking to be entertained would want to do.

signé le community manager de call of duty 18 chez treyarch (creative industry you said?)

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CRYSIS 2

un nouveau trailer pour crysis 2

tenez vous bien...on voit du gameplay dedans, et pas mal en fait

bon...par tranche de 2secondes bien sur, mais quand même, je suis presque sur qu'il y pas mal de nouvelles images

et theaveragegamer.com a un plan de la map multijoueur qu'on a pu voir (sur des toits d'immeubles), que je n'avais pas vu

http://www.theaveragegamer.com/2011/01/24/crysis-2-multiplayer-demo/crysis2_skylinemaptacticaloverview/

Dawn Of War 2: retribution

ceux qui ont acheté DOW2 ont déjà du recevoir une invitation pour participer à la beta de retribution

pour les autres, tout espoirs n'est pas perdu, apparemment ont peux cheaté un peu thq

Head over to THQ.com and you can get a key.

1. Create an account.

2. Select Game Registration

3. Select PC and search for Retribution

4. Hit the submit button

5. You should get a key you can activate on Steam.

ça a marché pour moi ^^

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Bulletstorm

EA aime se foutre de la gueule d'activision (ça tombe bien, moi aussi) et le prouve:

Il viennent de dévoiler un nouveau jeux, gratuit, destiné à parodier Call Of Duty, ça s'appelle

logo.png

ça tourne sur toute les machines sérieuses, ça pèse un cd à télécharger ici, et c'est de forte lolitude

vous pouvez voir un extrait ici

(j'adore les rank up^^)

comme vous le constaterez le jeu pastiche allègrement la pauvreté de la sonorisation (pan, boing) des jeux d'activision (par rapport à battlefield au moins) et l'IA des ennemis, ainsi que les cliffhanger a deux balles et tout ce qui fait un call of duty (god bless usa)

c'est une façon originale de faire la promo de bulletstorm, le monde serait surement plus beau si tout le monde faisait comme ça :francais:

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NEED FOR SPEED: SHIFT 2 UNLEASHED

sera une simulation (d'un nouveau genre, même, selon le Community Manager du jeu)

I'm quite pleased to let you know that Shift2 is quite firmly focused as a sim racer. And not only that I'm feeling quite bullish that we've pushed the genre to the next level.

01-28-11_PR_HUD_04_PS_WM_SH.jpg

sur le blog:

http://www.needforspeed.com/post/shift-2-unleashed-subject-physics?source=shift2

il met aussi l'accent sur la relation qu'ils ont avec certains pilotes professionnels, apparemment, ils aident beaucoup

Jamie was very impressed with the overall Shift2 experience, especially helmet-cam, but thought that more downforce was needed. To him, the real life Sumo Power GT-R felt more planted in in Eau Rouge at Spa in real life than in the game. Jamie also wanted to see more aggressive turn in for the car too.

He also pointed out that we needed to raise up the shift knob in the GT-R's cockpit. It wasn't in quite the right position.

He did think we had nailed the braking power though. He found that he was hitting the brakes around Spa in exactly the right points.

So we made the adjustments and had him try the updated physics again the following month... this time we got a big thumbs up.

Tommy had a huge amount of feedback for us that day. First of all, he thought we needed to rethink our racing headlights in the new night mode. Longer beams would be needed to get around the Nurburgring Nordeschleife at night. He thought that the trees, guardrails and signs were lighting up in a realistic fashion but the tarmac itself was not lighting up enough. You just couldn't see where you were going enough in the dead of night on the very remote tracks.

Secondly he didn't like the shock dampening on the BMW and felt that the set up of the car was way too soft compared to how his real GT2 car. He thought it was pitching and rolling too much, which definitely should not be the case for a high end GT racer.

We later discovered that the shock bumpstops of all the high end race cars in SHIFT2 needed some adjustments. It was Tommy that suggested these changes.

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Il n'y a plus qu'à espérer que les voiture ne "glisse" pas comme dans le premier et qu'il ne soit pas aussi cheaté :transpi: J'avais commencé le jeu avec une Mégane RS et dès qu'elle a été équipé, je me retrouvais à prendre des tours au adversaire... un peu blasant du fait qu'on gagnait des crédits à une vitesse folle permettant de tout débloquer pour avoir une voiture systématiquement plus perf que celles de l'IA. J'ai quand même du changer la mégane parce que sa vitesse de pointe étaient en dessous des Zonda :transpi:

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j'ai reçu une clé pour tester Age Of Empire online

j'en profite donc pour rappeler que games for windows live/marketplace c'est de la grosse grosse merde

peut-être que je détaillerais mon expérience du jour plus tard, peut-être même qu'il faut un thread entier en fait

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True Crime: Hong Kong

CVG a vu a quoi ressemblera le jeu, et ils sont très emballés

http://www.computerandvideogames.com/286085/previews/true-crime-hong-kong-2011s-most-polished-open-world/

With the extra year of development granted by Activsion, from what we've seen, True Crime is definitely shaping up to be one of the most polished open-world games of the generation. Whether it's the best to play however, remains to be seen.

UFG admits open-world is a difficult genre to inject fresh life into, which is why it's focusing on its core strengths. At the very least it should end up delivering the best sandbox action thrills of 2011... bar a surprise from someone else, of course.

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League of Legends

(dota like)

http://www.riotgames.com/news/tencent-holdings-acquires-majority-stake-game-publisher-riot-games

Tencent, une grosse compagnie chinoise de communication instantanée sur internet, publicité en ligne et téléphonie mobile, viens d'augmenter sont implication dans riot games, éditeur de LoL à hauteur d'au moins 350 Millions de dollars (rumeurs allant jusqu'à 400 millions), en faisant l'actionnaire majoritaire.

Une bonne action pour le studio indépendant formé en 2006 par certains des auteurs de dota, et des anciens de blizzards

le studio devrait garder son indépendance fonctionnelle

Le 14 décembre dernier, riot games annonçait se préparer à recruter 100 nouveaux employés

http://www.riotgames.com/news/riot-games-hiring-100-new-employees

Avec tout ceci, on peut se laisser imaginer que riot games annoncera de nouveaux projets prochainement

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Call of Juarez: The Cartel

annoncé pour l'été 2011

l'action se déroulera de nos jours

s a first person shooter with an immersive and mature story, players can expect to embark on a journey like no other – one that will take them from the heart of modern day Los Angeles, California to Juarez, Mexico.

“Call of Juarez: The Cartel is an action-packed shooter game with a strong story, interesting characters and a wide variety of gameplay options,” said Adam Novickas, director of marketing at Ubisoft. “The game will bring the best elements of the Wild West into modern times with a very gritty and relevant plot.”

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Battlefield 3

gameInformer a une preview du jeu, très intéressante, on y parle de tout, du studio, de la technologie

vous pouvez retrouvez les scans ici:

http://battlefield.gamersverse.com/articles/655/game-informer-cover-issue-including-scans/

les photos valent le détour, ça laisse imaginer du bon

et pour ceux qui n'ont pas le temps, des gars de neogaf ont fait un petit résumé de ce que l'on sait du jeu à ce jour

-Aiming for CY Q4 2011 release

-Concept for BF3 has been in the works for years, waiting on proper tech to seamlessly come together

-Frosbite 2.0 is the culmination of this tech, entirely re-written

-Lighting sounds neat, one "probe" contains more lighting information than an entire BFBC2 level.

-Level destruction is going to be "believable" but basically everything is destructible.

-Character animations powered by ANT, what EA Sports uses.

-AI characters and multiplayer characters have different animation sets

-No more "gliding" animations that look off, animation realism is a focus

-Captured their own war audios (bullets, tanks, helicopters, etc) at different distances to ensure realism

-Better audio cues for certain actions, more easily able to listen for threats

-Plan on better, more immediate post release content

-More unlocks than BFBC2

-Dice trying to find a good balance between customization of your character and not having "pink rabbit hat(s)"

-4 classes

-Will talk about squads "later"

-Looking into a theater mode but can't talk about it

-Will have co-op

-There will be a kill-cam but it can be turned off

-BF3's team is almost twice as big as the team for BFBC2

-They want the pacing of the single player mode to be balanced, with highs and lows. Makes the comparison to a song vs a guitar solo.

-Part of the single player mode takes place in Sulaymaniyah - Iraqi Kurdistan.

-"Fuck" will be used often, so M rated for sure

-

There will be an earthquake in a level. The destruction sounds very impressive. 7 story building collapses, looks very well done

:mad2:

-Significant narrative that goes with the SP mode

-More than one setting, you're not in the middle east for the whole game

-PC version is lead version

-Why 64 players for PC only? No complains from the console crowd.

-No mod tools at release. Maybe none down the line either. Frosbite 2.0 is complex and mods tools would have to be dumbed down, so does Dice really want to put their time to that or would it be better spent elsewhere?

-Original story, not based on Bad Company at all.

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